سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بنایی گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی شهر مقدس قم می باشد و همواره این شهر می تواند راهبرد نظری انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین  بنایی در مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرا» که در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد گفت: جریان اصول گرا  لازم است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا به سبب شناخت آن، آسیب شناسی شود؛ چرا که در صورت نپرداختن به این امر مهم مشکلات  درونی جریان به سبب عدم اطلاع از ظرفیت ها و چالش های موجود بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی ضمن بیان اهداف کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» خاطر نشان ساخت: حدود 20 جلسه در خصوص آسیب شناسی جریان اصولگرایی تشکیل شده و گفتگو هایی مطرح شده نیز یک طرفه نبوده است؛ کتابی که آماده شده با چکش کاری های علمی و دقت نظر کافی اساتید  بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با نشر این کتاب قدم اول برداشته شده و لذا بحث بعدی، اخلاق اصولگرایی است که انجام خواهد شد و این کار را دنبال می کنیم تا به یک سرنوشت مطلوب برسیم تا اینگونه نباشد که هرکسی  این جریان را اداره و به نفع خود مصادره کند.

وی تصریح کرد: همه تلاش ها در این کتاب برای پیشبرد انقلاب اسلامی و تحکیم بنیان ها و گفتمان امام(ره) و رهبری بوده و  لذا انتقاد از این جریان به بالندگی آن منتهی می شود و هرچه جریان قوی تر شود می تواند به دوام و پایداری انقلاب کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی با بیان این که خاستگاه انقلاب اسلامی، شهر مقدس قم می باشد و همواره  این شهر می تواند راهبرد نظری انقلاب باشد تصریح کرد: قم عامل ایجاد انقلاب بوده و همواره مردم متدین و انقلابی ما نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی در پایان ضمن اشاره به حوادث و بعضی اغتشاشات اخیر و تکریم 9 دی و دهه بصیرت خاطر نشان ساخت: اگر مبنای اصولگرایی رعایت می شد این حوادث که این روزها شاهد هستیم رخ نمی داد به گونه ای که کشورهای غربی و عربستان و اسرائیل برای ما نقشه بکشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha